tel. 693 084 722
zdrowie.ght@gmail.com
Ludna 42 B, 05-822 Milanówek,
wejście od J. Szczepkowskiego, róg F. Dzierżanowskiego
Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave
693 084 722
zdrowie-ght.pl
Kontakt
Od wielu lat słyszymy o problemie zagrożenia dysleksji. Z roku na rok wzrasta liczba dzieci dotkniętych tym zaburzeniem. Dzieci dyslektyczne mają poważne problemy z tworzeniem narracji czy rozumieniem zdarzeń dziejących się w czasie, organizacją czasu, czytaniem ze zrozumieniem. Badania pokazują, że u dzieci dyslektycznych występuje inny wzorzec czynności elektrycznej lewej półkuli mózgu niż u dzieci nie mających takich trudności. Dzieci zagrożone dysleksją ujawniają prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji (całościowo). Przyczynia się do tego nadmierne oglądanie telewizji i korzystanie z gier komputerowych, od wczesnego dzieciństwa stymulowanie urządzeniami cyfrowymi czy zabawkami dźwiękowymi.
Dziecko dyslektyczne na co dzień boryka się z następującymi problemami:
W polskich realiach dzieci bardzo długo czekają na diagnozę ryzyka dysleksji, otrzymują takową najczęściej w szkole podstawowej, czyli zbyt późno aby oczekiwać spektakularnych efektów terapii. Późna diagnoza i terapia powodują, że problemy dziecka pogłębiają się a dodatkowo pojawiają się kłopoty natury emocjonalnej; dziecko narażone na ciągłe niepowodzenia zaczyna mieć negatywne myśli na swój temat, ma obniżone poczucie własnej wartości, traci motywację do nauki.
Tymczasem diagnoza ryzyka dysleksji możliwa jest już we wczesnym wieku przedszkolnym, odpowiednio szybko podjęta terapia nie spowoduje, że dysleksja zniknie ale znacznie zredukuje jej objawy; odpowiednie oddziaływania dają dziecku szansę na czytania ze zrozumieniem oraz przezwyciężenia innych problemów związanych z linearnym porządkowaniem świata.
Symptomy i czynniki ryzyka dysleksji:
Przyczyny wynikające z nieprawidłowego postępowania terapeutycznego:
Dzięki wcześnie podjętym oddziaływaniom dziecko ryzyka dysleksji jest w stanie nauczyć się płynnie czytać i rozumieć, co czyta. Odpowiednie metody powodują, że dziecko będzie czytało z przyjemnością.
Źródło;
Jagoda Cieszyńska,Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju, Kraków 2013
Zagrożenie dysleksją