tel. 693 084 722

zdrowie.ght@gmail.com

Ludna 42 B, 05-822 Milanówek, 

wejście od J. Szczepkowskiego, róg F. Dzierżanowskiego

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave

693 084 722

zdrowie-ght.pl

Kontakt

Poradnictwo

Terapia neurobiologiczna

Etapy terapii

wczesna terapia i stymulacja rozwoju dziecka

  • trudności w komunikowaniu się

  • opóźniony rozwój mowy,

  • wczesna nauka czytania metodą sylabową,

  • kłopoty w nauce, ryzyko dysleksji

  • agresja, lęk, trudności w relacjach z rówieśnikami, trudne przeżycia (choroba, śmierć bliskiej osoby, rozwód rodziców, itp.) 

 

SYNAPSA to miejsce dla dzieci, które nie rozwijają się prawidłowo.

Każde odstępstwo od normy rozwojowej jest niepokojące i powinno wzbudzić czujność rodzica. Im wcześniej rozpocznie się pracę z dzieckiem  tym większe będą  jej efekty.  

SYNAPSA to  miejsce dla dzieci prawidłowo rozwijających się, które dzięki odpowiedniej stymulacji będą odnosiły sukcesy między innymi związane
z umiejętnością czytania i rozumienia czytanego tekstu oraz sukcesy na polu edukacji matematycznej.

SYNAPSA to miejsce dla dzieci, które mają kłopoty w relacjach z rówieśnikami, nadmiernie boją się, są rozkojarzone lub przejawiają zachowania trudne, znajdują się w trudnej sytuacji losowej (choroba lub śmierć rodzica, rozwód, przeprowadzka, itp.)

SYNAPSA to miejsce dla rodziców, którzy nie są pewni czy ich dziecko rozwija się prawidłowo, potrzebują pomocy w rozwiązaniu pojawiających się problemów związanych z wychowaniem dziecka, potrzebują wskazówek w jaki sposób mogą wspomagać rozwój swojego dziecka.

 

W gabinecie Synapsa prowadzona jest m.in.terapia neurobiologiczna zwana Metodą Krakowską. Metoda Krakowska powstała dzięki wieloletnim doświadczeniom terapeutycznym oraz badawczym zespołu naukowego na czele z prof.dr.hab. Jagodą Cieszyńską. Terapia neurobiologiczna korzysta z badań eksperymentalnych dotyczących kształtowania się reprezentacji poznawczych. Jej podstawą jest wykorzystanie  zjawiska neuroplastyczności mózgu czyli uczenia neuronów nowych zadań.  W terapii neurobiologicznej  poprzez język dokonuje się stymulacji wszystkich funkcji poznawczych naśladując etapy ich kształtowania się obserwowane u dzieci prawidłowo rozwijających się. Bez względu na wiek życia program terapii dostosowuje się do  aktualnego poziomu rozwoju dziecka. Efekty terapii zależą od głębokość zaburzenia, wieku dziecka, liczby godzin pracy z dzieckiem, konsekwencji rodziców.

 

Badania naukowe dowodzą, że mózg człowieka jest plastyczny, to znaczy w każdym wieku pod wpływem doświadczeń powstają nowe połączenia nerwowe. Połączenia nerwowe mogą powstawać dzięki synapsom. To synapsy umożliwiają komunikację między neuronami. Nowe połączenia neuronalne powstają pod wpływem wielokrotnych doświadczeń, szlaki nerwowe często używane są utrwalane i poszerzane  a szlaki nerwowe rzadko używane zanikają. Dzięki plastyczności mózgu możliwa jest naprawa zaburzeń rozwojowych. Istotne jest jak najwcześniejsze podjęcie oddziaływań terapeutycznych. Na etapie wczesnego rozwoju mózg wykazuje większą plastyczność, uczy się szybciej, w tym okresie nawet duże uszkodzenie struktur mózgu może ulec naprawie lub kompensacji. Bardzo ważne jest więc wczesne podjęcie działań terapeutycznych. Wczesna interwencja terapeutyczna umożliwia zniwelowanie wielu zaburzeń rozwoju oraz nie pozwala na powstawanie w mózgu nieprawidłowych połączeń neuronalnych. Plastyczność mózgu oznacza niestety również  zdolność do uczenia się niepożądanych wzorów reakcji, co wiąże się z trwałymi zmianami strukturalnymi i funkcjonalnymi, których cofnąć się już nie da. Dlatego właśnie wczesne niewłaściwe stymulacje (np. telewizją, komputerem, stereotypiami) wywołują nieodwracalne zmiany w mózgach małych dzieci.
W gabinecie Synapsa pod wpływem odpowiednio dobranych doświadczeń neurony uczą się nowych zadań by przejąć funkcje nieprawidłowo działających struktur mózgu.

 

Poradnictwo obejmuje:

  • trudne zachowania dzieci (kłopoty ze słuchaniem poleceń, agresja, histeria, wybiórczość pokarmowa, kłopoty
    z odrabianiem pracy domowej)
  • trudności w nauce, koncentracji , motoryce, komunikacji, zabawie
  • trudności w funkcjonowaniu społecznym oraz w relacjach z rówieśnikami

 

Terapia obejmuje wywiad z rodzicem, obserwację i diagnozę dziecka, opracowanie indywidualnego planu terapii dostosowanego do aktualnego poziomu rozwoju dziecka, propozycje ćwiczeń w domu, zajęcia, w których może uczestniczyć rodzic, informację zwrotną na temat postępów dziecka i wskazówki do pracy w domu.

 

Etapy terapii indywidualnej